אישי עם דלית ונגרובסקי - Redesign מתחם העיצוב של הצפון

כשפוגשים את דלית, אי אפשר שלא להיות מוקסמים מהשקט ומהשלווה שהיא משרה. לדלית, שמתמחה בעיצוב פנים של פרויקטים מגוונים בתחום הבניה הפרטית, מגורי היוקרה וחללים מסחריים, יש ניסיון של כ- 20 שנה. היא שוזרת את הרקע האמנותי שלה בעבודה עם לקוחות ורוקמת פרטים ייחודיים, שמצליחים לאפיין כל פרויקט בהצלחה ועם המון, המון שקט…

דלית ונגרובסקי

קצת על עצמי

הרקע שלי הוא למעשה לימודי תואר ראשון בתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה. בעברי, הייתי מורה, אבל לא הרגשתי באמת שאני מצליחה להגשים ולממש את היכולות האמיתיות שלי ואת התשוקה הבוערת שלי לעיצוב. למרות שהצלחתי מאוד בתור מורה, התחושה הייתה שאני לא נמצאת במקום הנכון. שמעתי לקול הפנימי שלי, שקרא לי לעשות את השינוי והחלטתי להגשים חלום וללמוד עיצוב פנים. את לימודי עיצוב הפנים שלי עשיתי במכללת ויצו לאמנויות בחיפה ומאז גם למדתי עיצוב חללים מסחריים במכללת 6b בתל אביב. את הסטודיו שלי הקמתי בשנת 2005 ומאז אני עובדת על פרויקטים בקני מידה משתנים בכל רחבי הארץ ולחלוטין מרגישה שאני מגשימה את ייעודי. 

כשהייתי קטנה רציתי להיות…

כשהייתי קטנה רציתי להיות אדריכלית. כבר מגיל קטן נחשפתי לספרי אדריכלות, אמנות וז'ורנלים של יצירה ואופנה. גם בתור נערה, תמיד נמשכתי לתחומי היצירה השונים- לציור, לצביעת רהיטים ולעיצוב תכשיטים, אבל, מבחינתי, למרות שתמיד הייתה לי זיקה לעולמות העיצוב, מדובר היה רק בתחביב של שעות הפנאי. 

לא חשבתי בגיל צעיר ללמוד אדריכלות או עיצוב פנים ובחרתי במסלול אקדמאי של לימודי אמנות. אני חייבת לציין, שבאותם הימים, המודעות לעולם עיצוב הפנים או לאדריכלות פרטית יוצאת דופן, לא הייתה כפי שהיא כיום ולכן בחרתי ללמוד מקצוע "בטוח" או "קונסרבטיבי" יותר. אין ספק, שעולמות האמנות והעיצוב שזורים זה בזה ולכן השינוי שעשיתי, בגיל מתקדם יותר, היה מאוד אורגאני עבורי. 

הבית שלי הוא…

הבית בעיני, לא בהכרח רק שלי, חייב לשקף את התפאורה לחיים שאנחנו רוצים לחיות. כל אחד מהפרויקטים שאני מעצבת, מוציא אותי למסע ארוך ומרתק, שמלווה בעבודת מחקר יסודית, על מנת למצות את כל הפוטנציאל הגלום בו. אני מאוד משקיענית וגם סופר פרפקציוניסטית וחשוב לי תמיד להתרחק מהבנאלי ומהמוכר. אני אוהבת לנדוד למחוזות הדמיון ואז לתרגם את הפנטזיה לפרטים קטנים, שיוצרים את אותה תפאורה חוויתית, אישית ומרגשת עבור הלקוחות שלי. ככל שאני מכירה טוב יותר את הלקוחות שלי ואת הצרכים הדקורטיביים והפונקציונאליים שלהם, כך גם קל לי יותר לדייק ולהתאים את העיצוב המושלם עבורם. 

כמובן, שהלקוחות הקרובים ביותר שלי הם בני משפחתי. את הבית שלי עיצבתי לפני כשמונה שנים והוא מסמל תקופה משמעותית בהתפתחות שלי בתור מעצבת. הבית מעוצב בסגנון מינימליסטי, שמאפיין את סגנון העיצוב שלי גם כיום. היה לי חשוב לבטא בעיצוב הבית את הרצון שלי בייחודיות ולתת לו את הפרשנות האמנותית שלי. בבית יש הרבה פרטים, שהם פרי רעיונות יצירתיים שלי, אותם שילבתי עם צבעים נועזים ובלתי שגרתיים, אך במינונים נכונים ומדויקים. אותם צבעים לא היו צפויים באותם הימים ולמרות הנועזות הצבעונית שלהם, הם תורמים ליצירת התפאורה ההרמונית, הנעימה והמאוזנת עבור המשפחה שלי. 

ביתה של דלית ונגרובסקי | צילום: אלעד גונן
חנות העיצוב המושלמת

מאוד אהבתי את חנויות העיצוב שראיתי בקופנהגן, בנסיעה האחרונה שלי לשם. החנויות של Bolia, Norr11, Norman Copenhagen  ושל חברת New Works הרשימו אותי במיוחד. כשאני חוזרת מנסיעות לחו"ל, אני בדר"כ דואגת להתחדש בפריטי עיצוב לבית וכמובן בפריטי אופנה מעניינים. 

ספר עיצוב מומלץ 

אני דווקא לא אמליץ על ספר, אלא על מגזין Elle Décor במהדורה האיטלקית. המגזין מציג פרויקטים עם אסתטיקה עיצובית פורצת דרך והוא מרענן במיוחד בין כל שאר מהדורות העיצוב של Elle. נחשפתי למגזין לפני המון שנים בחנות העיצוב "אלמנטו"' שאהבתי לפקוד, עוד הרבה לפני ההחלטה לעסוק בתחום העיצוב. הבעלים של החנות החזיק באוסף של מגזינים, שרבים מהם לא הכרתי ועם הזמן בניתי גם לעצמי אוסף מרשים של מגזינים מתחומי עיצוב שונים. 

אני אוהבת לרכוש מגזינים מקומיים מהמדינות בהן אני מבקרת- לא מבינה תמיד מה כתוב, אבל בתור מעצבת, מספיק לי לקרוא ויז'ואלים. ניתן לומר שאני פריקית של מגזינים והטיפ שלי, כדי לא להעמיס על הספרייה, הוא שאני מוציאה דפים ממגזינים ישנים עם הפרויקטים שאני הכי אוהבת ושמה את אותם דפים בקופסאות בתור רפרנסים לפרויקטים עתידיים. יעיל וחוסך מקום!

מקום של השראה

אני שואבת השראה מנסיעות בעולם וכמובן משיטוטים בעולם הווירטואלי. כמעט בכל שנה, אני מקפידה לבקר במספר תערוכות עיצוב ואמנות מקומיות ובינלאומיות על מנת להעשיר את מקורות ההשראה שלי וללמוד על החידושים האחרונים בעולם העיצוב. 

הנסיעה האחרונה שלי לקופנהגן, בחודש ספטמבר האחרון, הייתה השראה עצומה עבורי. נחשפתי לסצנת העיצוב הנורדית, כשביקרתי בתערוכת העיצוב בשטוקהולם לפני שנתיים- הציגו שם הרבה חברות שלא הכרתי. בניגוד לשבוע העיצוב הגדול במילאנו, שמציג מגוון רחב של חברות וסגנונות עיצוב, התערוכה בשבדיה קטנה וממוקדת יותר. המיקוד הוא נהדר, כי הוא מציג תמה עיצובית אחת, שנתמכת על ידי מותגי עיצוב עם אסתטיקה סקנדינבית מובהקת, שאני כל כך אוהבת. הרגיש אותנטי ואמיתי, כי הסגנון מתחבר לאורח החיים הרגוע באותן מדינות. אני מתכננת בקרוב גם ביקור בפינלנד. 

חומר

בזמן האחרון, אני מתחברת אך ורק לחומרים טבעיים ובמיוחד לאסתטיקת העיצוב היפנית בשילוב זו הנורדית- סגנון המכונה ג'פאנדי. הפשטות והתחכום של השימוש בעץ ובחומר, שמקבלים גם תאורה נכונה ורכה, מאוד רלוונטית לעשייה העיצובית שלי. מינימליזם בהתגלמותו. 

חופשה מושלמת

החופשה המושלמת שלי היא זו האחרונה שעשיתי בקופנהגן יחד עם בעלי. נסעתי לבקר בעיר במסגרת פרויקט עיצוב שנקרא 3 days of design, שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון. במהלך שלושה ימים, כל חנויות העיצוב ובתי הסטודיו פתוחים לקהל הרחב. נסענו לשבוע ואמרנו שנחלק את הזמן יחד באופן שווה- בין אתרי העיצוב שאני רוצה לבקר ולדגום, לבין אתרי התיירות הפופולאריים שבעלי רצה לסמן. באחד הימים, בדרך לראות את משמר המלכה של הארמון, עברנו דרך חנות הדגל של המותג Hay. בגלל שכמעט איחרנו למשמר, נאלצתי להיכנס לביקור חטוף בלבד בחדר המדרגות של החנות. הרגיש כמו לראות את העוגה ולא לאכול ממנה… אבל אל דאגה, בזמן הנותר, חזרתי לשם שוב ושוב ושוב… 

מעצב או אמן 

בתחילת הקריירה העיצובית שלי, כשרציתי לבלוט ולהיות ייחודית, אולי גם מתוך רצון לזכות בחשיפה, בחרתי להשתמש בצבעים נועזים ובעלי נוכחות. לא מדובר בכל הקירות, אלא במינונים נכונים ונעימים. באותה תקופה, הושפעתי ממרסל וונדרס וקרים ראשיד. התרשמתי מהיכולת שלהם לשבור מוסכמות עיצוביות ולפרוץ גבולות של צבע וטקסטורה. עם השנים התמתנתי וכיום הם פחות הקאפ אוף טי שלי.

היום, אני מתחברת לסגנון העיצוב היפני והנורדי. השימוש החכם בחומר, בתאורה רכה, בצבעים פסטלים, רכים ועוטפים. חושבת שהמעצבים הסקנדינביים יודעים לזקק את רוח התקופה- למצוא איזון, שקט ושלווה. בדיוק את אותה האנרגיה, שאני רוצה להעביר לכל אחד מהפרויקטים שלי. 

פרגון למעצב מקומי

פעם התלהבתי מכל דבר, כי הייתי פחות חשופה לתחום. היום, יש בזירת העיצוב אסופה מובחרת של מעצבים ויוצרים ואין מישהו/י ספציפי/ת שאני יכולה לציין. אני גם אוהבת לפקוד ירידי אופנה ולהתחדש מדי פעם בתכשיטים ייחודיים. חושבת שצריך לפרגן לעשייה המקומית, כי יש כאן כישרונות נהדרים!

פרויקט החלומות עבורי

פרויקט החלומות שלי הוא אותו פרויקט שעדיין לא עשיתי. כל פרויקט, שיסחוף אותי למחוזות בהם עוד לא ביקרתי, לא טעמתי ולא חקרתי יהיה מרגש עבורי. לפני מספר שבועות פנה אליי לקוח, שמעוניין לבנות בית בסגנון ויקטוריאני וזה מאוד סיקרן אותי. אני אוהבת שלקוחות מאתגרים אותי ומבקשים ממני לעצב משהו קצת אחר. התהליך מחייב אותי ללמוד ולהתעמק. כשהלקוח מביא את ההשראה הכללית ואני היא זו שיכולה להגשים לו את הפנטזיה, זה נפלא בעיניי!

לעבודות נוספות: dalit-in-design.com

waze

שעת ייעוץ עם מעצב.ב פנים

בשביל החלטות עיצוביות שייסגרו לכם פינה

ezgif.com-webp-to-png.png

גלו על מבצעי REDESIGN לפני כולם

הצטרפו לתפוצה ואנו נודיע לכם על המבצעים השווים ביותר, הרבה לפני כולם.

ezgif.com-webp-to-png.png

Subscribe to our newsletter

Be the first to get exclusive offers and the latest news on our product directly in your inbox.