אישי עם מעצב הפנים גרשון צור - Redesign מתחם העיצוב של הצפון

מעצב הפנים גרשון צור משלב בעבודתו את התשוקה הגדולה שלו לעיצוב ולאסתטיקה יחד עם הניסיון העשיר והייחודי שלו בעבודה עם מותגי יוקרה של כמה מהחברות המובילות בעולם בתחום הריהוט והאביזרים המשלימים. ההקפדה יוצאת הדופן של גרשון לפרטים היא בלתי מתפשרת ונותנת ביטוי אישי במיוחד לסגנון, לסיפור ולאופי השונה של כל אחד מלקוחותיו. מוזמנים להכיר!

גרשון צור | צילום: אינגה אבשלום

קצת על עצמי

למרות העיסוק המרכזי שלי כיום בתור מעצב פנים, הקריירה המקצועית שלי התחילה בעולם הניהול. למדתי מנהל עסקים לתואר ראשון ועם השנים גם שכללתי את עצמי בלימודי הנדסה, תעשייה וניהול. מילאתי בהצלחה ובמשך 15 שנה את תפקיד מנכ"ל חברת ריהוט היוקרה פיטרו הכט- תפקיד שהצית בי מחדש את התשוקה לעיצוב, כשבמקביל התחלתי לימודי עיצוב פנים בסטודיו 6B. כיום, אני משלב את הניסיון הניהולי שלי גם בעבודה על פרויקטים בסדרי גודל משתנים (דירות יוקרה, בתים פרטיים ומשרדים) וגם בקניינות אישית של מותגי ריהוט ואקססוריז אירופאים איכותיים. בנוסף, אני גם חבר בארגון מעצבי הפנים בישראל. 

כשהייתי קטן רציתי להיות…

אם להיות כן, כשהייתי קטן לא תכננתי כ"כ רחוק, אבל היה לי ברור שאעסוק בתחום הקשור לעולמות העיצוב והאסתטיקה. בצעירותי, תחום העיצוב היה בחיתוליו וממש לא דמיינתי את עצמי בתור אדריכל או מעצב פנים והמציאות השכלתנית הובילה אותי ללימודי ניהול. חשבתי שיסודות הניהול יפתחו אותי לכיוונים שונים וגם ידעתי שאמא שלי תהיה רגועה. העיקר שיש לי תעודה…

במסגרת תפקידי כמנכ"ל פיטרו הכט, זכיתי לפקוד תערוכות בינלאומיות, לבנות קולקציות ומערכי ריהוט מורכבים ולהתעסק גם בתהליכי ייבוא. לפני שמונה שנים יצאתי לעצמאות ואני לומד להעריך כל יום מחדש את הניסיון הניהולי שלי, את היכולות הבינאישיות שפיתחתי וכמובן את החוש המפותח שחידדתי לעיצוב. 

אחת מגולות הכותרת בעשייה העיצובית שלי היא עבודה על עיצוב הפנים והאבזור המוקפד של לשכת נשיא מדינת ישראל לשעבר, רובי ריבלין. זה היה פרויקט מרתק ומאתגר, שהרגיש ממש כאילו הותרתי חותם לדורות של נשיאים שיבואו.

הבית שלי הוא…

אני גר בהרחבה של קיבוץ הסוללים, בתחום השיפוט של המועצה האיזורית עמק יזרעאל. מדובר בבית שנבחר מתוך מספר דגמים ובמהלך השנים עשיתי התאמות ושינויים, כדי להפוך אותו ליותר אישי ומתאים לבני המשפחה ולי. הסגנון הוא חם ומזמין. כזה שמציג את פריטי הריהוט והעיצוב שצברתי במהלך השנים. פריטים שמקבלים זהות משל עצמם. אין אצלי סטים ואני סולד גם מטרנדים. הכל הולך עם הכל. קלאסי עם מודרני, יקר עם זול וחדש עם ישן. הכל מותר ולגיטימי, כל זמן שאנחנו, מי שגרים בבית, מרגישים נוח עם התוצאה. ככה אני מעצב ללקוחות שלי.

לאחרונה, זכיתי לעצב מחדש את חדר האוכל, שפונה לגינה הירוקה והאחורית. מדובר בחלל שעטוף כולו זכוכיות ויוצר קשר חוץ פנים נהדר. חדר האוכל הפך לאחת הפינות המזמינות בבית. בימי הקורונה הוא הפך למאוד רלבנטי בזכות העובדה שכל בני המשפחה והחברים הקרובים אכלו, עבדו ונהנו ממנו. 

ביתו של גרשון צור | צילום: משה הרטמן
חנות העיצוב המושלמת

חנות העיצוב המושלמת, לדעתי, חייבת להיות Gessi במילאנו. החברה האיטלקית היא יצרנית ברזים, אביזרים סניטריים ופריטי ריהוט לחדר הרחצה. לפני מספר שנים פתחה את חנות הדגל שלה בלב רובע בררה ההיסטורי של העיר ומדובר בהפתעה של ממש. כשעוברים ברחוב, לגמרי לא מצפים לספקטקל העיצובי של המקום. אולם התצוגה עובד על כל החושים. הוא מייצר חוויה מטורפת באמצעות תרחישי מים נהדרים, בחירת חומרים יוצאת דופן ועבודת סטיילינג משובחת. אין ספק, שהחברה לקחה את המוצר הלא כ"כ סקסי ונתנה לו הרבה מאוד כבוד!

ספר עיצוב מומלץ 

למרות שאני מעריך מאוד פרינט, אני לא תולעת ספרים ובשנים האחרונות כמעט ולא קורא ספרים פיזיים. נכון שבנסיעות שלי לחול, אני דואג לרכוש ספרי עיצוב שווים, שנראים מעולה בספריה או על שולחן הקפה, אבל אני מעדיף לקרוא ולצלול למרחב הוירטואלי האינסופי. אני גולש המון באינטרנט, במיוחד באתרי עיצוב ובבלוגים שקשורים לתחום ומרגיש מעודכן בזמן אמת. אחד האתרים המומלצים הוא Designboom, שסוקר, באופן נהיר ויחסית תמציתי, עשייה רחבה מאוד של אדריכלות, עיצוב, אופנה ופרויקטים חברתיים ואקולוגיים משמעותיים בעולם. 

אם אני בכל זאת צריך להמליץ על ספר, אז לחלוטין כל אחד מהספרים של המעצבת הבריטית Kit Kemp. קמפ מעצבת חללים מקוריים ומלאי אישיות. היא משלבת אלמנטים עכשוויים עם ענתיקות, בדים וטפטים יוקרתיים לצד מלאכות יד פשוטות. היא מציגה באופן מופלא משחק של צבע, צורה וטקסטורה, שהם המפתח ליצירת חללים נוחים ויפים, שמשקפים את הזהות של מי שגר בתוכם. כל פרויקט שלה נראה שונה ואחר וזה משהו שחשוב גם לי- אני חוזר ומדגיש בפני הלקוחות שלי שהבית הוא שלהם ואין צורך לחזור על מה שאחרים כבר עשו. 

מקום של השראה

פריז, עיר האורות, תמיד נוסכת בי השראה. זכיתי לפקוד את העיר בהמון הזדמנויות, גם במסגרת העבודה וגם במסגרת פרטית ולהכיר את סודותיה. הקסם של השיטוט האינסופי ברחובות, מאפשר לי להתפעל מהארכיטקטורה המפוארת, לבהות בחלונות הראווה המנצנצים ולשבת בבתי קפה ולראות מה אנשים לובשים. 

את רובע סן ז'רמן אני אוהב במיוחד. מדובר באחת השכונות המיתולוגיות של פריז, שהפכה למוקד אופנתי מרכזי ומאוד יוקרתי. ברובע פזורים בתי קפה רבים, כשאחד המוכרים מביניהם הוא כמובן קפה דה פלור, שהיה מקום מפגש מוכר של אינטלקטואלים מקומיים. בנוסף, הרחובות הקטנים של הרובע מאכלסים חנויות טקסטיל נהדרות ובוטיקים של רהיטים ופריטי עיצוב, שלא זוכים לראות בכל מקום.

חומר

אני אוהב להשתמש בחומרים טבעיים. בדבר האמיתי. חשוב לי לבחור חומרים שנאמנים למקור ולא נראים כמו חיקוי סינתטי או פלסטי שלהם. אני מאוד מתחבר לחומרים כמו שיש, אבן ועץ במראה הגולמי שלהם. מדובר בחומרים מסיביים, שמשדרים נוכחות, ביטחון וכנות בעיצוב. אני מאמין שחומרים טבעיים מאפשרים לנו להרגיש את החיבור לטבע ולאדמה ובהתאמה להיות יותר מודעים לסביבה. 

החופשה המושלמת

אני מאוד נהנה מחופשות משפחתיות ומבחינתי, החופשה המושלמת והאולטימטיבית תהיה לטוס להולנד. לאו דווקא לאמסטרדם העמוסה, אלא יותר ליהנות מהמרחבים הירוקים שיש למדינה השטוחה להציע. ההולנדים מאוד ידידותיים, דוברים אנגלית, יש הרבה מה לראות והאנרגיות שלה נפלאות. 

לפני מספר שנים נסעתי עם הילדים וביקרנו בעיירה הציורית חיטהורן, שנקראת גם "הונציה של הצפון". בעיניי, מדובר באחד המקומות היפים בעולם. למרות שיש כבישים, בחלק הישן של העיר עדיין מתניידים בסירות שיט. הבתים בעיירה נראים כאילו נלקחו מהסיפור על עמי ותמי, כשהמציאות עולה על כל דימיון. נהדר ממש!

מעצב בינלאומי מוערך

חיימה חיון הוא מעצב תעשייתי ואמן ספרדי מוכר, שאני מעריך במיוחד בזירת העיצוב הבינלאומית. לחיון טביעת אצבע ייחודית והוא מזוהה במיוחד עם עבודות איור וסקיצות נהדרות, שמבטאות קריצה גראפית ואירונית לצד צבעוניות נועזת ופורצת דרך. למרות התיאטרליות הבועטת שלו בתור מעצב, אני מעריץ את השליטה שלו במינונים ובניואנסים, שהופכים את היצירה שלו לבוגרת וחכמה.

פרגון למעצב מקומי

אני מאוד מעריך את העבודה של האדריכלית דנה אוברזון. אין ספק, שדנה ינקה ערכים של עיצוב ואסתטיקה מבית אבא (מעצב האופנה גדעון אוברזון) והיא מביאה אותם לידי ביטוי בעשייה האדריכלית והעיצובית שלה. הפרויקטים של דנה מוקפדים מאוד, לא נגררים אחרי טרנדים ובעיקר לא נראים מתאמצים. מדובר בחוכמה רבה, שדורשת הרבה מאוד תחכום ושלמות בתכנון ובביצוע. דנה מצליחה לשזור את הפרטים השונים בהרמוניה נהדרת וזו, לדעתי, ההצלחה של כל מעצב.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by DANA OBERSON ARCHITECTS (@dana_oberson_architects)



פרויקט החלומות שלי

מבלי לצאת קלישאתי, אני חושב, שבתור מעצב, המטרה שלי היא להגשים את החלומות של הלקוחות שלי. חשוב לי לתפור ללקוחות את הבית המתאים והמושלם עבורם, לא רק מבחינה סגנונית, אלא גם בתקציב מוגדר מראש. חשוב לי להיות נאמן לסגנון העיצובי שהלקוחות רוצים ופשוט לדייק איתם את הבחירות.

ברמה האישית, הייתי שמח לתת טוויסט עדכני לנחלה לשימור או לבית היסטורי בעמק יזרעאל, אחד המקומות היפים בארץ. יש ערך ואופי לבתים ישנים והם טומנים בחובם סיפורים ונוסטלגיה, שחובה להישען עליהם ולתת להם רובד חדש.

* תמונת קאבר עליונה: קרדיט צילום: עודד סמדר

waze

שעת ייעוץ עם מעצב.ב פנים

בשביל החלטות עיצוביות שייסגרו לכם פינה

ezgif.com-webp-to-png.png

גלו על מבצעי REDESIGN לפני כולם

הצטרפו לתפוצה ואנו נודיע לכם על המבצעים השווים ביותר, הרבה לפני כולם.

ezgif.com-webp-to-png.png

Subscribe to our newsletter

Be the first to get exclusive offers and the latest news on our product directly in your inbox.