מה תביא לנו השנה הקרובה? הטרנדים של 2022 - Redesign מתחם העיצוב של הצפון

הזמן רץ ושנת 2022 מגיחה ומביאה איתה את הטרנדים שלה בתחום העיצוב. אספנו לכם כמה טרנדים נבחרים שיכתיבו את איך שכולנו נרצה לעצב את הבית. רמז? תקופת הקורונה השאירה את חותמה גם השנה, והביאה כמה מגמות עיצוב שכדאי לאמץ. מוכנים? התחלנו. 

ברוח השינוי: צבע השנה

חברת הצבעים העולמית Panton הכריזה על צבע השנה של 2022: Very Peri, סגול שבסיסו גוון כחול, עם תת גוונים אדומים. פנטון מגדירה את הצבע הנבחר כתערובת מעצימה בעלת נוכחות נועזת, שמחה ויצירתית, ומסבירה את בחירת הצבע בהשפעת זמנים משתנים ורוח שינוי של רעיונות וסטנדרטים, בעקבות יציאה מתקופה אינטנסיבית של בידודים.

 Very Peri לטענת פנטון, הוא צבע שמעודד אותנו לאמץ הזדמנויות שנקרות בפנינו, פותח אותנו לחזון חדש, ומציב את העתיד קדימה באור אחר. עם ההבטחה הבומבסטית הזו, מנעד התגובות הראשוני בקרב שוחרי העיצוב והצבע, נע בין "צבע מרגש" לבין "בחירה משעממת". אך מניסיון העבר, האוטוריטה בתחום הצבעים תמיד קולעת בול, וכולנו נאמץ את הצבע המיוחד, ונשלב אותו בעיצוב הבית, בין אם בכריות נוי על מערכת הישיבה, צביעת קיר או טפט בחדר המגורים, סט מצעים בחדר השינה, כורסה דומיננטית או פריטי נוי אחרים. 

View this post on Instagram

A post shared by PANTONE (@pantone)

מפתחים גדולים: להכניס את האור, הנוף והאוויר הביתה

תפיסת המושג 'בית' ויחסי הכוחות בין הפנים לחוץ השתנו לחלוטין בשנתיים האחרונות. אחרי תקופת הסגרים והבידודים, כולנו כמהים להכניס את החוץ לפנים הבית. העיצוב הביופילי (שדוגל בשילוב הטבע והייצוגים שלו בחלל הבית) איתנו כבר כמה שנים, אבל בשנה הקרובה נוכל לראות דגש על מפתחים גדולים, כהמשך ישיר לטרנד, ולשאיפה להכניס הביתה את הטבע, את זרימת האוויר ואת האור הטבעי שמרומם את מצב הרוח ומחמיא לכל עיצוב. 

החלונות יקבלו מקום של כבוד בעיצוב הבית, ואם נחשוב על זה, כשהחלון הוא נקודת החיבור בין הבית לחוץ, זה רק הגיוני, שבתקופה כזו נחשוק בחלונות גדולים ככל האפשר. עיצוב הפרופילים ישמור על מראה מינימליסטי ואלגנטי, שרק יעצים את הנוף שנשקף מחוץ לבית, וימסגר אותו בעדינות לתוך חללי הפנים.

וורסטיליות: חלל אחד, מגוון תפקידים

דפוסי החיים שלנו השתנו ללא היכר, ונאלצנו בשנתיים האחרונות ללמוד לנהל את חיינו מתוך הבית. את פגישות העסקים החשובות ניהלנו בזום מחדר המגורים, המטבח הפך לחדר הישיבות, הלימודים האקדמאים נעשו בנעלי בית בחדר השינה, והבית כולו נאלץ לתפקד כגן ילדים, כשמוסדות החינוך נסגרו.

אם בעבר לכל חלל, היה תפקיד ברור ומוגדר, הרי שהיום הגבולות הטשטשו והמרחב הביתי הפך נזיל. העיצוב הופך לוורסטילי יותר, חלל אחד צריך לענות על מגוון צרכים: לעבודה, ללימודים, להפעלת ילדים קטנים וכו'.  

יש לציין שהמגמה הזו מיטיבה מאוד עם דירות ובתים קטנים, ואפילו עם דירות סטודיו, כך שבחלל קטן יחסית, ניתן להכניס את כל הפונקציות האפשריות, וליצור ממלכה שלמה של מגורים, משפחה, לימודים ועבודה. אין ספק שעיצוב וורסטילי מאתגר ודורש הרבה יצירתיות, אבל כשעושים את זה נכון, הוא מוציא יותר מהמרחב והתוצאה משתלמת. 

שיש ואבנים: דרמה ויוקרה

השנה נראה שימוש נרחב באבנים טבעיות ובשיש. האבן הטבעית מוסיפה נופך יוקרתי ואפקט דרמטי בחלל הבית. אם בעבר השימוש העיקרי באבן טבעית ובשיש הסתכם במשטחי עבודה במטבח או במשטח שמעל הארונות בחדר הרחצה, היום נראה יותר ויותר חיפוי קירות במטבח, בחדר המגורים ובמבואות. התפיסה החדשה היא – כמה שיותר גדול ומאסיבי, ככה יותר מרשים.

שילוב של כמה סוגי אבנים מעניק מראה יותר מודרני ונועז, ואילו שימוש באותה האבן כ'חליפה', עבור אלמנטים שונים בבית, מעניק מראה הוליסטי ונקי. גם ריצוף השיש מתקדם לעבר אריחים גדולים עם דגש על זרימה והמשכיות הטקסטורה. 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by House of Marble (@houseofmarble)

אם נסכם בקצרה, שנת 2022 מתמקדת בתמהיל ערכים מדויק: פונקציונאליות, אסתטיקה, טבע ושינוי תפיסתי. נראה שהשנה הקרובה תהיה מעניינת במיוחד מבחינה עיצובית, והטרנדים שהיא מביאה עמה, מתאימים לתקופה שבה אנו חיים, ובאים לענות על הצרכים החדשים שלנו. 

waze

שעת ייעוץ עם מעצב.ב פנים

בשביל החלטות עיצוביות שייסגרו לכם פינה

ezgif.com-webp-to-png.png

גלו על מבצעי REDESIGN לפני כולם

הצטרפו לתפוצה ואנו נודיע לכם על המבצעים השווים ביותר, הרבה לפני כולם.

ezgif.com-webp-to-png.png

Subscribe to our newsletter

Be the first to get exclusive offers and the latest news on our product directly in your inbox.